Blogg

6 december 2018

Centerpartiets och Liberalernas dilemma

Inom vilka ramar manövrerar nu Liberalerna och Centerpartiet inom? Låt oss titta på hur utrymmet är om vi bara tittar på vänster-höger-skalan. Hur långt kan man gå utan att tappa väljare?

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

7 september 2018

Kvällspressen sätter den politiska agendan i sociala medier

Samtalet i sociala medier inför valet hämtar till stor del sin energi i artiklar som publicerats i redaktionella medier. Det är krönikor, ledare och nyhetsartiklar med tydliga vinklar som engagerar (läs: upprör, förfärar, förargar). I vårt samarbete med Ekot inför valet, Mediemätaren, ser vi att de medier som dominerar samtalet är Expressen och Aftonbladet. Tillsammans står de för så mycket som 40 procent av engagemanget. 

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

24 augusti 2018

Sakfrågorna tappar mark – nu är det politiskt spel i mediebilden

Har du inte bestämt vilket parti som förtjänar din röst? Sluta hoppas på att få sakfrågorna belysta fram till valet. Nu snackas det om politik istället för vad och hur.

Posted by Jonathan Wennö

Läs mer

21 juni 2018

Passivitet i de egna twitterleden för S, MP och allianspartierna

Med mindre än tre månader kvar till valet har både regeringspartierna och allianspartierna svårt att aktivera sina egna stödtrupper. I alla fall på Twitter. SD har ett guldläge med mycket aktiva Twitteranhängare. Men Alliansen, S och MP har svårt att skapa samma starka engagemang.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

Visar 1-5 av 21. Nästa ›