28 oktober 2019
Mediemätaren är ett nytt verktyg för politisk analys. Kantar Sifo kartlägger hela den politiska agendan i redaktionella medier, på Facebook, Instagram och Twitter - och presenterar det i samarbete med SR Ekot. Här beskriver vi metod, urval, förutsättningar och begränsningar.
Posted by Ulla von Lochow
Läs mer
29 maj 2019
Det finns en föreställning om kraftiga högerextrema vindar i Europa men de verkliga vindar är snarare liberala och gröna. Vem brister i att beskriva verkligheten?
Posted by Jonathan Wennö
Läs mer
10 maj 2019
Utmaningen för en kommunikatör är att visa ledningen hur kommunikation gör nytta, hur den bidrar till organisationens måluppfyllelse, affärsstrategin eller verksamhetsnyttan. Anseende är ett sådant affärskritiskt mått.
Posted by Erik Lundbom
Läs mer
24 januari 2019
Politiskt spel, känslosvall och en allt starkare röst från höger kännetecknar sociala och redaktionella medier under årets sista månader. Det visar Kantar Sifos och SR Ekots Mediemätare för oktober till december 2018. Vilka lärdomar kan du göra av det, i ert eget mediearbete?
Posted by Ulla von Lochow
Läs mer
31 augusti 2018
Vad är värdet av en utebliven mediekris? Går det att uppskatta värdet av en fördelaktig mediebild? Kopplingen mellan uppfattad mediebild och anseende är statistiskt belagd i Kantar Sifos anseendeindex för myndigheter.
Posted by Johan Orbe
Läs mer
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy