Blogg

14 mars 2018

Det är utanför gränserna som den magiska kundupplevelsen finns

Företag konkurrerar i dag - mer än någonsin tidigare - på kundupplevelsen. Produktidéer går att kopiera. Design och budskap imitera. Priser går att jämföra, och distributionen och servicen - den flyttar allt mer ut på nätet, där stora och små spelar på samma villkor.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

26 oktober 2017

Ditt NPS-program kan lida av allvarlig dold sjukdom – testa dig nu!

Ett NPS-program kan vara svaret på alla era utmaningar kring kundupplevelse. Men det kan också invagga er i en falsk trygghet. Vissa NPS-uppsättningar lider nämligen av allvarliga, dolda sjukdomar, som kraftigt försämrar den kundupplevelse som de avser att höja.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

22 september 2017

Är nån rädd för e-handelsspöket här?

Känner du också någon handlare som är rädd för e-handelsspöket? Här kommer i så fall tre tips du kan ge. Som håller spöket borta från butiken så att handlaren kan sova lugnt och tryggt om natten.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

29 augusti 2017

Snälla kundklubb, väck mina känslor

Kvalitet och pris i all ära. I djungeln av ”unika” produkter och möjligheter har det blivit allt viktigare att förmedla en varumärkesidentitet som väcker kundens känslor. I sitt avslutande inlägg i serien om kundklubbar berättar Cecilia Platzack om känslornas ofta outnyttjade roll vid marknadsföringen av dessa.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

22 augusti 2017

Ja tack, du får gärna profilera mig – om den gradvisa attitydförändringen till konsumentprofilering

Vill du att din matvarukedja föreslår vilka varor du ska köpa baserat på vad du har handlat tidigare? Svaret på den frågan har svängt de sista 10 åren. I det andra inlägget i serien om kundklubbar resonerar jag kring konsumenternas gradvisa acceptans av skräddarsydd konsumentprofilering.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

Visar 1-5 av 8. Nästa ›