Blogg

21 mars 2017

Företag som förlorat anseende – och kommit igen

Anseendet rasade för Volkswagen, Arla, Karolinska Institutet och Kommunal i 2016 års mätningar. Hur snabbt kan de återhämta ett förlorat anseende? Är det ens möjligt och vad krävs i så fall? Inför årets resultat tänker vi högt. Facit kommer inom kort.

Posted by Erik Lundbom

Läs mer

15 mars 2017

Insikter om våra uppkopplade liv – del 2

Användningen av sociala medier fortsätter att växa både globalt och i Sverige, men i Sverige tar de bara en mindre del av vår totala onlinetid Inte oväntat är Facebook störst, både globalt, i Norden och i Sverige; hos oss använder 72 % Marc Zuckerbergs skapelse minst varje vecka, en ökning med 3 % -enheter sen i fjol, samtidigt som det är Instagram som växer mest, +8 % -enheter, och används varje vecka eller oftare av 41 % av oss

Posted by Laura Macchi

Läs mer

1 mars 2017

Polisen: När det emotionella och rationella går isär

Möt en polis och känn dig trygg, Men kommer polisen verkligen om du ringer, när du behöver dem? Exakt där ligger brytpunkten mellan förtroende och anseende. Läs mer och välj ditt mått,

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

1 mars 2017

Anseende mäter både det rationella och emotionella

Alla val vi gör är inte enbart känslomässiga. Vår förmåga att bedöma prestation och kvalitet finns där och det är vad anseende-måttet tar hänsyn till. Också, förutom det känslomässiga. Båda ger avgörande information om vad som upprätthåller eller fallerar i jakten på ett gott anseende.

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

1 mars 2017

Förtroende mäter den emotionella kopplingen

Att hysa förtroende är i huvudsak känslomässigt. Det är svaret på en enda rak fråga.

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

Visar 1-5 av 7. Nästa ›