21 mars 2017
Anseendet rasade för Volkswagen, Arla, Karolinska Institutet och Kommunal i 2016 års mätningar. Hur snabbt kan de återhämta ett förlorat anseende? Är det ens möjligt och vad krävs i så fall? Inför årets resultat tänker vi högt. Facit kommer inom kort.
Posted by Erik Lundbom
Läs mer
15 mars 2017
Användningen av sociala medier fortsätter att växa både globalt och i Sverige, men i Sverige tar de bara en mindre del av vår totala onlinetid Inte oväntat är Facebook störst, både globalt, i Norden och i Sverige; hos oss använder 72 % Marc Zuckerbergs skapelse minst varje vecka, en ökning med 3 % -enheter sen i fjol, samtidigt som det är Instagram som växer mest, +8 % -enheter, och används varje vecka eller oftare av 41 % av oss
Posted by Laura Macchi
Läs mer
1 mars 2017
Möt en polis och känn dig trygg, Men kommer polisen verkligen om du ringer, när du behöver dem? Exakt där ligger brytpunkten mellan förtroende och anseende. Läs mer och välj ditt mått,
Posted by Toivo Sjörén
Läs mer
1 mars 2017
Alla val vi gör är inte enbart känslomässiga. Vår förmåga att bedöma prestation och kvalitet finns där och det är vad anseende-måttet tar hänsyn till. Också, förutom det känslomässiga. Båda ger avgörande information om vad som upprätthåller eller fallerar i jakten på ett gott anseende.
Posted by Toivo Sjörén
Läs mer
1 mars 2017
Att hysa förtroende är i huvudsak känslomässigt. Det är svaret på en enda rak fråga.
Posted by Toivo Sjörén
Läs mer
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy