Blogg

14 mars 2018

Det är utanför gränserna som den magiska kundupplevelsen finns

Företag konkurrerar i dag - mer än någonsin tidigare - på kundupplevelsen. Produktidéer går att kopiera. Design och budskap imitera. Priser går att jämföra, och distributionen och servicen - den flyttar allt mer ut på nätet, där stora och små spelar på samma villkor.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

26 oktober 2017

Ditt NPS-program kan lida av allvarlig dold sjukdom – testa dig nu!

Ett NPS-program kan vara svaret på alla era utmaningar kring kundupplevelse. Men det kan också invagga er i en falsk trygghet. Vissa NPS-uppsättningar lider nämligen av allvarliga, dolda sjukdomar, som kraftigt försämrar den kundupplevelse som de avser att höja.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

22 september 2017

Är nån rädd för e-handelsspöket här?

Känner du också någon handlare som är rädd för e-handelsspöket? Här kommer i så fall tre tips du kan ge. Som håller spöket borta från butiken så att handlaren kan sova lugnt och tryggt om natten.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

16 augusti 2017

När mailkorgen svämmar över

Konsumenter blir allt mer digitala och ligger många gånger steget före handeln. Det ställer krav på butikerna vad gäller deras lojalitetsklubbar – hur man kommunicerar med kunden och vilka förmåner och erbjudanden man ger.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

22 februari 2011

5 tips för bättre kundupplevelser

Dina kunder avslöjar direkt om din organisations kundfokus är oäkta eller om era kontaktytor pratar med kluven tunga. Och delningen i sociala medier är bokstavligen en knapptryckning bort. Fem faktorer förenar riktigt kundfokuserade företag. Läs och begrunda – och dela gärna.

Posted by Jesper Rückertz

Läs mer

Visar 1-5 av 5.