Blogg

13 september 2018

Vässa din bildkommunikation med ljussättningar

Har du tänkt på hur mycket ljuset i en bild påverkar känslan i bilden? Beroende på hur ljuset används kan motivet och känslan i bilden få olika karaktär, och den kan du använda för att förstärka ditt budskap och ditt varumärkes visuella identitet. Läs mer i vårt blogginlägg

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

19 mars 2018

Den viktiga allmänheten, ert anseende och medlemsnyttan

Varför är allmänheten viktig för en organisation med ett särintresse? Som tydligt nischade Elektrikerförbundet, Ledarna eller PRO? Vi frågade. Här är deras svar.

Posted by Johan Orbe

Läs mer

13 mars 2018

Ett högt anseende – kommunikation som gör verksamhetsnytta

Kommunikatörer i offentlig sektor har en särskild plats i mitt hjärta. Av personliga skäl – Landstinget i Värmland och Polismyndigheten Västra Götaland var mina första arbetsgivare som kommunikatör. Men också eftersom jag vet hur viktigt deras arbete är för tilliten till samh

Posted by Sonja von Lochow

Läs mer

9 mars 2018

Naturreferenser och hållbarhet i varumärkesprofilering. Gömställen eller glömställen?

När kylan hänger i både vädermässigt, politiskt och estetiskt behövs små göm/glömställen som skapar friluftskänsla ända in benmärgen. Läs mer om drivkrafter och tendenser inom sensorisk marknadsföring.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

2 mars 2018

En konstform eller ett nytt grepp i din kommunikation?

Älskar du svartvita bilder? Var strategisk med hur du använder dem. Vi visar hur du med ett sammanhållet bildval bygger ditt varumärke, dina värderingar och ditt budskap.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

Visar 1-5 av 12. Nästa ›