Blogg

9 september 2019

5 råd för en mer mångsidig, icke-stereotyp representation av äldre

Representation av äldre i bilder ger oss föreställningar om hur det är att bli äldre. Här finns 5 råd för en mer mångsidig, icke-stereotyp representation av dem.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

8 maj 2019

Hållbar kommunikation - Eller konsten att visualisera en idévärld.

Genom att lyfta fram relation snarare än naturens funktion kan du kommunicera mål för hållbarhet utifrån varumärkets tonalitet.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

7 mars 2019

Systerskapet i bild

En bild talar om avsändaren och budskapet men även om kulturella normer och värderingar. Läs om hur du kan kommunicera med kvinnor i bild utan att det blir kliché.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

24 oktober 2018

Context: The Great Influencer

About layouts of advertisements placed next to news articles and inadvertently creating a secondary meaning.

Posted by Thierry Mortier

Läs mer

14 juni 2018

In absurdum – hur förhåller du dig till den visuella trenden

Liseberg, St1 och Klarna är exempel på varumärken som använder sig av absurda bilder i sin kommunikation. Absurda bilder bygger i hög grad på oväntade kontraster och surrealism. Semiotisk forskning visar att virala bilder har en gemensam nämnare – de innehåller ett överraskningselement, något oväntat som kombinerar en sanning med en kontrast. Beroende på ditt varumärkes identitet, behöver du balansera nivån av surrealism och kontrast.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

Visar 1-5 av 8. Nästa ›