Blogg

14 mars 2018

Det är utanför gränserna som den magiska kundupplevelsen finns

Företag konkurrerar i dag - mer än någonsin tidigare - på kundupplevelsen. Produktidéer går att kopiera. Design och budskap imitera. Priser går att jämföra, och distributionen och servicen - den flyttar allt mer ut på nätet, där stora och små spelar på samma villkor.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

6 mars 2018

Gör det själv lösningen för kundfeedback kan kosta mer än den smakar

Har du blivit ombedd att ”tycka till” om din kundupplevelse i butiker, på flygplatser, banker eller liknande? I det här blogginlägget liknar vår kollega Jens Ammitzböll gör-det-själv-verktyg för kundupplevelse med 90-talets PowerPoint: som ett verktyg som kanske oftare stjälper än hjälper. Håller du med?

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

26 oktober 2017

Ditt NPS-program kan lida av allvarlig dold sjukdom – testa dig nu!

Ett NPS-program kan vara svaret på alla era utmaningar kring kundupplevelse. Men det kan också invagga er i en falsk trygghet. Vissa NPS-uppsättningar lider nämligen av allvarliga, dolda sjukdomar, som kraftigt försämrar den kundupplevelse som de avser att höja.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

22 september 2017

Är nån rädd för e-handelsspöket här?

Känner du också någon handlare som är rädd för e-handelsspöket? Här kommer i så fall tre tips du kan ge. Som håller spöket borta från butiken så att handlaren kan sova lugnt och tryggt om natten.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

29 augusti 2017

Snälla kundklubb, väck mina känslor

Kvalitet och pris i all ära. I djungeln av ”unika” produkter och möjligheter har det blivit allt viktigare att förmedla en varumärkesidentitet som väcker kundens känslor. I sitt avslutande inlägg i serien om kundklubbar berättar Cecilia Platzack om känslornas ofta outnyttjade roll vid marknadsföringen av dessa.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

Visar 1-5 av 8. Nästa ›