10 maj 2019
Utmaningen för en kommunikatör är att visa ledningen hur kommunikation gör nytta, hur den bidrar till organisationens måluppfyllelse, affärsstrategin eller verksamhetsnyttan. Anseende är ett sådant affärskritiskt mått.
Posted by Erik Lundbom
Läs mer
31 augusti 2018
Vad är värdet av en utebliven mediekris? Går det att uppskatta värdet av en fördelaktig mediebild? Kopplingen mellan uppfattad mediebild och anseende är statistiskt belagd i Kantar Sifos anseendeindex för myndigheter.
Posted by Johan Orbe
Läs mer
19 mars 2018
Varför är allmänheten viktig för en organisation med ett särintresse? Som tydligt nischade Elektrikerförbundet, Ledarna eller PRO? Vi frågade. Här är deras svar.
Posted by Johan Orbe
Läs mer
13 mars 2018
Kommunikatörer i offentlig sektor har en särskild plats i mitt hjärta. Av personliga skäl – Landstinget i Värmland och Polismyndigheten Västra Götaland var mina första arbetsgivare som kommunikatör. Men också eftersom jag vet hur viktigt deras arbete är för tilliten till samh
Posted by Sonja von Lochow
Läs mer
22 januari 2018
Anseendeundersökningen mäter både det rationella och emotionella och ger oss en bild av folkets förtroende för myndigheterna, och hur myndigheterna presterar.
Posted by Johan Orbe
Läs mer
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy