You are here

FACIT TILL FORDONSBRANSCHEN

Vill du förstå morgondagens affärer inom den komplexa fordonsindustrin krävs det insikt om helheten – om allt från kundlojalitet till produktutveckling. Låt våra erfarenheter, analyser och undersökningar stödja dig när du sätter mål för dina satsningar

Joakim Norin

Automotive, B2B & Consumer

0708-353922

Automotive

För att kunna genomföra marknadsundersökningar inom fordonsindustrin räcker det inte med kunskap om mätmetoder – det krävs också fack- och branschkunskap. Det är lika viktigt att känna till gränsen mellan en lätt och en tung lastbil, som att ha djupa kunskaper om NKI-undersökningar.

Vi hjälper kunder inom fordonsindustrin att öka sina affärer genom bl.a. undersökningar kring kundlojalitet och varumärke, prisoptimering och produktutveckling. Våra insikter om bilköparnas behov och drivkrafter i kombination med vår djupa fack- och branschkunskap gör att vi kan erbjuda kunderna bästa och skräddarsydda lösningar. Vi älskar utmaningar och det roligaste med vårt arbete är att hitta lösningar som hjälper våra kunder att nå sina mål.

Exempel på nyligen genomförda uppdrag:

  • Löpande syndikerad studie kring eftermarknaden för personbilar i 35 länder
  • Kontinuerliga kundnöjdhetsmätningar i Sverige för 7 större bilmärken via telefon och online
  • Kontinuerligt globalt kundnöjdhetsprogram på 40 marknader för stor fordonstillverkare
  • Fordonskliniker
  • En mängd ytterligare projekt för både små och stora uppdragsgivare, t ex inom produktutveckling, varumärke och prissättning

AutoFocus - en samlad bild av hur bilmärken uppfattas

Vår validerade modell för varumärkespositionering och segmentering – NeedScope – passar utmärkt för, till exempel bilbranschen, eftersom känslorna ofta styr valet av bilmärke. Därför undersökte vi Sverige 2007 och 2014 på eget initiativ med NeedScope som grund, och resultatet köptes sedan av ett antal kunder. Studien kallar vi för AutoFocus och i den bifogade filen kan du se exempel på hur NeedScope-resultaten såg ut. Själva rapporten var betydligt mer omfattande med analyser per märke, behövssegment och mycket annat.

Connected Car - Ny Automotive-studie med fokus på uppkopplade bilar

Studien omfattar bl.a. "kännedom om uppkopplade biltjänster, attityder och vilka bilmärken som lyckas bättre än andra med att få kunder att nappa på konceptet” säger Joakim Norin, ansvarig för fordonsundersökningar på Kantar Sifo i Sverige. Studien har nyligen utförts på 7 europeiska marknader inklusive Norden. Läs mer här!

Hör av dig så berättar vi mer!

Joakim Norin

Automotive, B2B & Consumer

0708-353922

Share Image: 
Show Booking Form: 
Show mobile improvement form: 
Show Send Request Form: 
Block Contact: 

Vill du bli kontaktad?

Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.