Blogg

1 november 2019

YouTube och poddar ökar i betydelse

Framväxten av sociala medier har på kort tid ändrat medielogiken. Men det är inte Facebook och Twitter som växer snabbast utan digitala talmedier.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

28 oktober 2019

Kontext och medial agenda har stor påverkan på partierna

Den politiska kontexten och mediala bilden av partierna påverkar opinionen. Frågan om lag & ordning toppar i redaktionella och sociala medier visar Mediemätaren.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

28 oktober 2019

Metoden bakom Mediemätaren – ett samarbete mellan SR Ekot och Kantar Sifo

Mediemätaren är ett nytt verktyg för politisk analys. Kantar Sifo kartlägger hela den politiska agendan i redaktionella medier, på Facebook, Instagram och Twitter - och presenterar det i samarbete med SR Ekot. Här beskriver vi metod, urval, förutsättningar och begränsningar.

Posted by Ulla von Lochow

Läs mer

23 oktober 2019

5 tips för att veta om din nya produkt eller tjänst kommer att lyckas

Att mäta köpintresset är ett av 5 tips för att testa bäringen i nya produkter eller tjänster innan lansering och öka chansen att lyckas med den nya idén.

Posted by Jasmin Fransson

Läs mer

23 oktober 2019

4 tips för att stärka upplevelsen av din produkt genom förpackningen

Genom att kartlägga de koder som din produkt vill förknippas med och få dem att samverka i din förpackning kan du stärka upplevelsen av din produkt.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

Visar 1-5 av 131. Nästa ›