Blogg

20 april 2018

Att använda naturbilder för emotionella budskap

På söndag är det Earth day. Vi har alltid använt naturen i vårt historieberättande för emotionellt laddade metaforer. Vilket budskap du än vill förmedla, kan du visualisera det med en naturbild.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

27 mars 2018

Ökad intensitet: Lag & ordning toppar, sjukvård avancerar i sociala medier

Intensiteten i samtalet ökar. Två välfärdsfrågor står mot två lite hårdare teman i toppen. (MP) tappar kraftigt och (V) tar fart. Samtalet om partier och partiledare i sociala medier speglar tydligt vad allmänheten tycker är viktigast.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

19 mars 2018

Hanif Bali mest retweetad om partier och partiledare

Kantar Sifo analyserar samtalet kring Sveriges partier och partiledare i sociala medier och vilka frågor som diskuteras i anslutning till dem

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

19 mars 2018

Den viktiga allmänheten, ert anseende och medlemsnyttan

Varför är allmänheten viktig för en organisation med ett särintresse? Som tydligt nischade Elektrikerförbundet, Ledarna eller PRO? Vi frågade. Här är deras svar.

Posted by Johan Orbe

Läs mer

16 mars 2018

Framgångsfaktorer för politisk opinionsbildning i sociala medier

Många pratar om att 2018 års riksdagsval kommer att bli det första svenska Facebook-valet och att sociala medier kommer att få ett större inflytande på valresultatet än någonsin tidigare. Att de sociala mediernas påverkan ökar är inte bara viktigt för de politiska partierna utan också för alla andra aktörer som ägnar sig åt politisk opinionsbildning. Så vilka är då framgångsfaktorerna för att lyckas?

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

Visar 1-5 av 79. Nästa ›