Blogg

19 Juni 2017

Nyckeln bakom svenska myndigheters ökade och minskade anseende

Folkets tillit är det offentliga Sveriges verkliga guldreserv. Hur har våra myndigheter förvaltat den förmögenheten under de senaste tolv månaderna? Lyckades Polismyndigheten vända sitt fallande anseende i och med terrordådet? Rubbas ens Skatteverkets anseende av högsta ledningens felsteg? Den 3 juli ger vi svaret.

Posted by Sonja von Lochow

Läs mer

15 Juni 2017

Att vara äkta – bli en bättre bildkommunikatör

Att bilden har en avgörande roll i dagens kommunikation håller de flesta med om. Bilderna du använder säger något om vem du är och berättar vad du erbjuder. Dessutom signalerar dina bildval mängder av värden och betydelser som du kanske inte själv är medveten om.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

9 Juni 2017

Metaforen som försvann – i ett klimat där blyga blommor inte längre anses vara nog.

Under våren valde Kristdemokraterna att byta uttryck. Ännu ett parti valde bort en timid liten växt. Vad innebär ett sådant val för partiets signalerade uttryck? Vad säger de om sig själva med bytet av logotyp? Med bildsemiotik vill jag förklara varför jag tycker det här skiftet är så intressant och relevant.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

1 Juni 2017

Slaget mellan politikens arketyper

Inför det kommande parlamentsvalet har våra kollegor i Storbritannien tittat på kandidaterna på samma sätt som vi dagligen utvärderar varumärken och kommunikation utifrån emotionella behov.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

21 April 2017

March for science

De insikter och råd som vi på Kantar Sifo erbjuder företag, myndigheter och organisationer grundas alltid på evidensbaserad kunskap

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

Visar 1-5 av 45. Nästa ›