Blogg

3 juli 2018

Sample of one

om varför du själv inte är en lämplig referenspunkt för att förstå omvärlden…

Posted by Peter Callius

Läs mer

21 juni 2018

Passivitet i de egna twitterleden för S, MP och allianspartierna

Med mindre än tre månader kvar till valet har både regeringspartierna och allianspartierna svårt att aktivera sina egna stödtrupper. I alla fall på Twitter. SD har ett guldläge med mycket aktiva Twitteranhängare. Men Alliansen, S och MP har svårt att skapa samma starka engagemang.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

14 juni 2018

In absurdum – hur förhåller du dig till den visuella trenden

Liseberg, St1 och Klarna är exempel på varumärken som använder sig av absurda bilder i sin kommunikation. Absurda bilder bygger i hög grad på oväntade kontraster och surrealism. Semiotisk forskning visar att virala bilder har en gemensam nämnare – de innehåller ett överraskningselement, något oväntat som kombinerar en sanning med en kontrast. Beroende på ditt varumärkes identitet, behöver du balansera nivån av surrealism och kontrast.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

11 juni 2018

Skattefrågan den dolda valfrågan?

En valfråga är den som förmår vända väljarströmmar. Skatterna kan vara en sådan fråga för Moderaterna.

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

1 juni 2018

Inte bara invandring driver väljare till SD

Det är en förenkling att endast tillskriva invandringsfrågan tillväxten hos Sverigedemokraterna. SD-väljarna särskiljer sig kraftigt jämfört på fler punkter. I väsentligt lägre utsträckning upplever de att politiker lyssnar, att de får valuta för skatterna och att de är respekterade av samhället. Invandringsfrågan verkar ha blivit en symbol för att samhällets fokus och resurser vänds till andra än mig själv.

Posted by Jonathan Wennö, 102316 kommentarer

Läs mer

Visar 1-5 av 85. Nästa ›