Sensemiotics
Sensoriska, semiotiska och digitala strategier för att möta morgondagens utmaningar
För att bygga ett långsiktigt hållbart varumärke krävs insikt i hur du kommunicerar på ett sätt som inte bara väcker uppmärksamhet, utan också är trovärdigt och minnesvärt. Det är en nödvändighet för att synka din positionering med målgruppens uppfattning av dig, då effektiv kommunikation är att förmedla tydliga och konsekventa sinnesintryck över alla sensoriska kanaler, både i den analoga och digitala världen.
För att förstå hur kommunikation uppfattas krävs en helhetsbild. Vi på Sensemiotics validerar och analyserar alla delar av din kommunikation. Vi vägleder dig med insikter och råd från ett sensoriskt, semiotiskt och digitalt perspektiv, som en brygga mellan undersökningar och forskning, och praktiskt genomförande. Det ger dig kunskap om hur du och din kommunikation uppfattas, och strategier för att skapa ett uttryck som stämmer överens med din positionering och din värdegrund.
All kommunikation är mångfacetterad. Vi på Sensemiotics tror inte på endimensionella tillvägagångssätt. Därför samlar vi spjutspetskompetens från tvärdisciplinära områden i varje projekt för att på bästa sätt utforma rekommendationer och lösa era problem. Genom teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet kan vi optimera all form av kommunikation.
Hör av dig så berättar vi mer!

Läs våra blogginlägg här!
Vårt team
Sensemiotics är ett team specialister som utvecklar strategier och insikter för varumärken och myndigheter. Vi erbjuder ett holistiskt perspektiv på marknadens nya kommunikationsbehov genom forskning, insiktsarbete och konsultation utifrån semiotisk, sensorisk och digital strategi. Vi vägleder kunder inom alla branscher, från FMCG, förpacknings-, läkemedels-, bil- och verktygsindustrin, mode, finanser och försäkringar, resor, telecom, högskolor, logistik, fackförbund, radio och television till regering och riksdag.

Karin Sandelin
Affärsområdesansvarig, Sensemiotics
Jag har gjort semiotiska analyser på Kantar Sifo i 17 år, och håller regelbundet föreläsningar och workshops om visuell kommunikation i varumärkesbyggande frågor. Min plattform är multimediepedagogik, design management och konstvetenskap.

Thierry Mortier
Semiotician
Jag är aktiv inom semiotik och modern konst sedan 17 år, och är specialiserad på att åskådliggöra komplexa strukturer. Som regelbunden talare på Semiofest, publicerad i Semiotica och Semionaut.net är jag en aktiv utvecklare av semiotiska metoder.

Hanna Stolpe
Semiotician
Semiotiker och utbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap. Inriktad på kvalitativ bild och textanalys. Specialintresse: idéhistoria och kultur.

Martin Ljungdahl Eriksson
Sonic Strategist
Martin.ljungdahl@kantarsifo.com
Jag är specialiserad på akustisk design, audiell varumärkesutveckling och strategier för röst och musikanvändning. Som doktorand i informatik forskar jag om att använda ljud som individanpassade designelement för att påverka upplevelser och beteenden.