You are here

HUR BYGGER DU ETT STARKT OCH TROVÄRDIGT VARUMÄRKE?

Marknaden drivs av känslobaserad uppmärksamhet och ett högt behov av autenticitet. Vi måste utnyttja emotionell konsekvens och sinnesintryck från doft, smak och känsel på samma sätt som det vi ser och hör.

Sensemiotics utvecklar sensorisk och digital forskning till applicerbara metoder. Vi vägleder dig med insikter i hur du och din kommunikation uppfattas, och strategier för att skapa ett uttryck som stämmer överens med din positionering. Hör av dig!

Felaktig e-postadress
Formuläret har skickats!

Sensemiotics

Sensoriska, semiotiska och digitala strategier för att möta morgondagens utmaningar

För att bygga ett långsiktigt hållbart varumärke krävs insikt i hur du kommunicerar på ett sätt som inte bara väcker uppmärksamhet, utan också är trovärdigt och minnesvärt. Det är en nödvändighet för att synka din positionering med målgruppens uppfattning av dig, då effektiv kommunikation är att förmedla tydliga och konsekventa sinnesintryck över alla sensoriska kanaler, både i den analoga och digitala världen.

För att förstå hur kommunikation uppfattas krävs en helhetsbild. Vi på Sensemiotics validerar och analyserar alla delar av din kommunikation. Vi vägleder dig med insikter och råd från ett sensoriskt, semiotiskt och digitalt perspektiv, som en brygga mellan undersökningar och forskning, och praktiskt genomförande. Det ger dig kunskap om hur du och din kommunikation uppfattas, och strategier för att skapa ett uttryck som stämmer överens med din positionering och din värdegrund.  

All kommunikation är mångfacetterad. Vi på Sensemiotics tror inte på endimensionella tillvägagångssätt. Därför samlar vi spjutspetskompetens från tvärdisciplinära områden i varje projekt för att på bästa sätt utforma rekommendationer och lösa era problem. Genom teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet kan vi optimera all form av kommunikation.

 

Hör av dig så berättar vi mer!

 

Vårt team

Sensemiotics är ett team specialister som utvecklar strategier och insikter för varumärken och myndigheter. Vi erbjuder ett holistiskt perspektiv på marknadens nya kommunikationsbehov genom forskning, insiktsarbete och konsultation utifrån semiotisk, sensorisk och digital strategi. Vi vägleder kunder inom alla branscher, från FMCG, förpacknings-, läkemedels-, bil- och verktygsindustrin, mode, finanser och försäkringar, resor, telecom, högskolor, logistik, fackförbund, radio och television till regering och riksdag.

Karin Sandelin

Affärsområdesansvarig, Sensemiotics

0701-842381

Jag har gjort semiotiska analyser på Kantar Sifo i femton år, och håller regelbundet föreläsningar och workshops om visuell kommunikation i varumärkesbyggande frågor. Min plattform är multimediepedagogik, design management och konstvetenskap.

Thierry Mortier

Semiotician

076-5362216

Jag är aktiv inom semiotik och modern konst sedan sexton år, och är specialiserad på att åskådliggöra komplexa strukturer. Som regelbunden talare på Semiofest, publicerad i Semiotica och Semionaut.net är jag en aktiv utvecklare av semiotiska metoder.

Hanna Stolpe

Semiotician

076-5362215

Jag är semiotiker med sommelierbakgrund och expert på mediekommunikation om demokratifrågor och politik. Min tvärvetenskapliga bakgrund ger nya perspektiv på vårt medialiserade samhälle – från doft och smak till visuell och textuell kommunikation.

Martin Ljungdahl Eriksson

Sonic Strategist

076-5362217

Jag är specialiserad på akustisk design, audiell varumärkesutveckling och strategier för röst och musikanvändning. Som doktorand i informatik forskar jag om att använda ljud som individanpassade designelement för att påverka upplevelser och beteenden.

Share Image: 
Show Booking Form: 
Show mobile improvement form: 
Show Send Request Form: 
Alternative header: 
Invert background: 
Contact form title: 
Marknaden drivs av känslobaserad uppmärksamhet och ett högt behov av autenticitet. Vi måste utnyttja emotionell konsekvens och sinnesintryck från doft, smak och känsel på samma sätt som det vi ser och hör.
Contact form text: 
Sensemiotics utvecklar sensorisk och digital forskning till applicerbara metoder. Vi vägleder dig med insikter i hur du och din kommunikation uppfattas, och strategier för att skapa ett uttryck som stämmer överens med din positionering. Hör av dig!