Blogg

24 oktober 2018

Context: The Great Influencer

About layouts of advertisements placed next to news articles and inadvertently creating a secondary meaning.

Posted by Thierry Mortier

Läs mer

13 september 2018

Vässa din bildkommunikation med ljussättningar

Har du tänkt på hur mycket ljuset i en bild påverkar känslan i bilden? Beroende på hur ljuset används kan motivet och känslan i bilden få olika karaktär, och den kan du använda för att förstärka ditt budskap och ditt varumärkes visuella identitet. Läs mer i vårt blogginlägg

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

2 mars 2018

En konstform eller ett nytt grepp i din kommunikation?

Älskar du svartvita bilder? Var strategisk med hur du använder dem. Vi visar hur du med ett sammanhållet bildval bygger ditt varumärke, dina värderingar och ditt budskap.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

15 juni 2017

Att vara äkta – bli en bättre bildkommunikatör

Att bilden har en avgörande roll i dagens kommunikation håller de flesta med om. Bilderna du använder säger något om vem du är och berättar vad du erbjuder. Dessutom signalerar dina bildval mängder av värden och betydelser som du kanske inte själv är medveten om.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

28 februari 2017

Normkritisk eller inte – kom ihåg att det syns i dina bildval

Har du ett varumärke som tar ställning mot stereotyper? Då behöver du betänka alla dina bildval för att inte köra fel på vägen mot varumärkesmålet och därmed riskera att förlora trovärdighet. Vi ger dig nio val att betänka ur ett normkritiskt perspektiv.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

Visar 1-5 av 5.