You are here

Därför är kundupplevelser ledningsgruppens hetaste fråga

9 av 10 företagsledare förväntar sig att främst konkurrera med kundupplevelser. Det är en ökning med 50% jämfört med för fyra år sen.

Jesper Rückertz

Account director, Stockholm

0701-842173

Kundupplevelser & kundrelationer

Kundupplevelser – eller customer experience – har blivit ledningsgruppens hetaste fråga. Det finns många förklaringar, men här följer några trender:

  • Vi lever i ”the experience age”. Undersökningar visar t.ex. att generation Y och Z hellre prioriterar upplevelser framför materiella ting, de är dessutom beredda att betala för dem.
  • Att särskilja sig på produkt och pris är snart ett minne blott. Konkurrensfördelar för fem år sen betraktas idag som rena hygienfaktorer.
  • Information finns idag på en knapptrycknings avstånd, vilket innebär att kunderna är mer upplysta än någonsin. Samtidigt har kostnaderna för att byta leverantör minskat radikalt.
  • Digitaliseringen medför att kundresor blir alltmer komplexa och kunderna förväntar sig bra upplevelser på tvärs av digitala och analoga kontaktpunkter.

Även om de flesta inser vad som måste göras är det få som vet HUR de ska gå tillväga, det vill vi råda bot på. Därför erbjuder vi nu Sveriges, förmodligen, mest heltäckande arsenal av lösningar inom Customer Experience (CX). 

Vi är en del av ett globalt Kantar-team på 800 ackrediterade CX-experter i mer än 80 länder som hjälper företag att bli mer kundfokuserade och öka sin försäljning. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er förbättra era kunders upplevelser, klicka vidare eller kontakta oss direkt för ett möte.

Jesper Rückertz

Account director, Stockholm

0701-842173

Niclas Landgren

Account Director, Göteborg

0707-752909

Share Image: 
Show Booking Form: 
Show mobile improvement form: 
Show Send Request Form: 
Block Contact: 

Kontakta mig!

Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.

Alternative header: 
Invert background: