Blogg

4 november 2021

Stärk ditt varumärke med ett autentiskt Brand Purpose

Det räcker inte längre med vaga ord om samhällsansvar och hållbarhet. Konsumenterna vill se att varumärkena har ett uttalat ”högre syfte” - eller Brand Purpose som det ofta benämns -, som går utöver att bara göra vinst. Man kräver ett äkta engagemang och konkreta handlingar som leder till resultat.

Posted by Helena Wilson

Läs mer

28 september 2021

Så säkrar du varumärkets konkurrenskraft, på kort och lång sikt

Att förstå hur man balanserar och optimerar långsiktiga varumärkesinvestering med taktiska aktiviteter är en utmaning för de flesta marknadsförare. 7 av 10 tycker att det är oerhört viktigt, men bara 2 av 10 känner att de har verktygen för att förstå hur.

Posted by Mika Fischerström

Läs mer

7 april 2020

Bilden av ett coronavirus – hur bildsättning stärker din kommunikation och ditt varumärke

Olika bilder av coronaviruset förmedlar olika saker så det är viktigt att betänka bildens kortsiktiga och långsiktiga effekt på kommunikation och varumärket.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

9 september 2019

5 råd för en mer mångsidig, icke-stereotyp representation av äldre

Representation av äldre i bilder ger oss föreställningar om hur det är att bli äldre. Här finns 5 råd för en mer mångsidig, icke-stereotyp representation av dem.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

26 juni 2019

Känslorna styr när svenskarna väljer bil

Vi har kartlagt bilmärken och bilköpare för att förstå de omedvetna drivkrafterna bakom köpbeslut av bil. Här är fyra unika insikter för den svenska bilmarknaden

Posted by Helena Wilson

Läs mer

Visar 1-5 av 21. Nästa ›