28 februari 2017
Har du ett varumärke som tar ställning mot stereotyper? Då behöver du betänka alla dina bildval för att inte köra fel på vägen mot varumärkesmålet och därmed riskera att förlora trovärdighet. Vi ger dig nio val att betänka ur ett normkritiskt perspektiv.
Posted by Karin Sandelin
Läs mer
20 februari 2017
Connected Life – världens största studie om våra uppkopplade liv, är Kantar TNS omfattande undersökning som täcker hela 57 länder och 91 % av den globala onlinepopulationen. Sverige är naturligtvis med. Vi har gått igenom det gedigna materialet och identifierat de 8 viktigaste insikterna för Sverige. Vi börjar med att presentera fyra av dem.
Posted by
Läs mer
14 februari 2017
Mediebranschens transformation syns tydligt när vi studerar de svenska hushållens mediekonsumtion i ORVESTO Konsument 2016:3.
Posted by Peter Callius
Läs mer
7 februari 2017
Digitalisering, i alla dess former, är någonting som i många branscher pekas ut som en av de främsta utmaningarna. En organisations förmåga att ligga i framkant inom digital transformation lyfts inte sällan fram som den faktor som i princip avgör dess konkurrenskraft och framtida öde. Exemplet Kodak är än idag något som både förskräcker och utgör en stark fascination, även bland aktörer verksamma inom B2B och professional services.
Posted by Martin Salomon
Läs mer
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy