Blogg

1 november 2019

YouTube och poddar ökar i betydelse

Framväxten av sociala medier har på kort tid ändrat medielogiken. Men det är inte Facebook och Twitter som växer snabbast utan digitala talmedier.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

28 oktober 2019

Kontext och medial agenda har stor påverkan på partierna

Den politiska kontexten och mediala bilden av partierna påverkar opinionen. Frågan om lag & ordning toppar i redaktionella och sociala medier visar Mediemätaren.

Posted by Per Söderpalm

Läs mer

29 maj 2019

Liberala och gröna vindar blåser starkast i Europa – inte konservativa eller högerextrema

Det finns en föreställning om kraftiga högerextrema vindar i Europa men de verkliga vindar är snarare liberala och gröna. Vem brister i att beskriva verkligheten?

Posted by Jonathan Wennö

Läs mer

24 januari 2019

Unikt avvikande period i den politiska debatten

Politiskt spel, känslosvall och en allt starkare röst från höger kännetecknar sociala och redaktionella medier under årets sista månader. Det visar Kantar Sifos och SR Ekots Mediemätare för oktober till december 2018. Vilka lärdomar kan du göra av det, i ert eget mediearbete?

Posted by Ulla von Lochow

Läs mer

24 augusti 2018

Sakfrågorna tappar mark – nu är det politiskt spel i mediebilden

Har du inte bestämt vilket parti som förtjänar din röst? Sluta hoppas på att få sakfrågorna belysta fram till valet. Nu snackas det om politik istället för vad och hur.

Posted by Jonathan Wennö

Läs mer

Visar 1-5 av 8. Nästa ›