Blogg

29 augusti 2017

Snälla kundklubb, väck mina känslor

Kvalitet och pris i all ära. I djungeln av ”unika” produkter och möjligheter har det blivit allt viktigare att förmedla en varumärkesidentitet som väcker kundens känslor. I sitt avslutande inlägg i serien om kundklubbar berättar Cecilia Platzack om känslornas ofta outnyttjade roll vid marknadsföringen av dessa.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

22 augusti 2017

Ja tack, du får gärna profilera mig – om den gradvisa attitydförändringen till konsumentprofilering

Vill du att din matvarukedja föreslår vilka varor du ska köpa baserat på vad du har handlat tidigare? Svaret på den frågan har svängt de sista 10 åren. I det andra inlägget i serien om kundklubbar resonerar jag kring konsumenternas gradvisa acceptans av skräddarsydd konsumentprofilering.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

18 augusti 2017

Försvarsuppgörelsens logik

Om vi glömmer omvärldsläget och försvarets behov (här görs olika bedömningar som vi inte skall analysera), så kan vi ändå titta närmare med vilken opinionsmässig logik det finns för partierna att agera som de gör.

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

16 augusti 2017

När mailkorgen svämmar över

Konsumenter blir allt mer digitala och ligger många gånger steget före handeln. Det ställer krav på butikerna vad gäller deras lojalitetsklubbar – hur man kommunicerar med kunden och vilka förmåner och erbjudanden man ger.

Posted by Cecilia Platzack

Läs mer

Visar 1-4 av 4.