Blogg

11 december 2018

Bemötandet som proof point för ditt varumärke

Bemötandet kan vara helt avgörande för hur vi som besökare relaterar till varumärket. Att positionera sitt varumärke emotionellt handlar om att vara tydlig och konsekvent oavsett vem du bemöter.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

14 juni 2018

In absurdum – hur förhåller du dig till den visuella trenden

Liseberg, St1 och Klarna är exempel på varumärken som använder sig av absurda bilder i sin kommunikation. Absurda bilder bygger i hög grad på oväntade kontraster och surrealism. Semiotisk forskning visar att virala bilder har en gemensam nämnare – de innehåller ett överraskningselement, något oväntat som kombinerar en sanning med en kontrast. Beroende på ditt varumärkes identitet, behöver du balansera nivån av surrealism och kontrast.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

26 april 2018

Chan(n)el nr°5 for Androids

In Sweden 54% object to a connected device monitoring their activities even if it makes their lives easier. That’s 11% higher than the global percentage*. It means the majority of people in Sweden prefer to get lost on the road than to let a navigation app monitor them. Growing news coverage of data misuse do not predict a decrease in those percentages soon.

Posted by Thierry Mortier

Läs mer

20 april 2018

Att använda naturbilder för emotionella budskap

På söndag är det Earth day. Vi har alltid använt naturen i vårt historieberättande för emotionellt laddade metaforer. Vilket budskap du än vill förmedla, kan du visualisera det med en naturbild.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

9 mars 2018

Naturreferenser och hållbarhet i varumärkesprofilering. Gömställen eller glömställen?

När kylan hänger i både vädermässigt, politiskt och estetiskt behövs små göm/glömställen som skapar friluftskänsla ända in benmärgen. Läs mer om drivkrafter och tendenser inom sensorisk marknadsföring.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

Visar 1-5 av 13. Nästa ›