Blogg

11 januari 2019

Så kommunicerar du med färg i bild

Brunt är fult och blått är flott – eller? Oavsett vilken färg du väljer att använda i din kommunikation och i dina bilder så säger den något om dig och ditt budskap.

Posted by Karin Sandelin

Läs mer

11 december 2018

Bemötandet som proof point för ditt varumärke

Bemötandet kan vara helt avgörande för hur vi som besökare relaterar till varumärket. Att positionera sitt varumärke emotionellt handlar om att vara tydlig och konsekvent oavsett vem du bemöter.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

14 juni 2018

In absurdum – hur förhåller du dig till den visuella trenden

Liseberg, St1 och Klarna är exempel på varumärken som använder sig av absurda bilder i sin kommunikation. Absurda bilder bygger i hög grad på oväntade kontraster och surrealism. Semiotisk forskning visar att virala bilder har en gemensam nämnare – de innehåller ett överraskningselement, något oväntat som kombinerar en sanning med en kontrast. Beroende på ditt varumärkes identitet, behöver du balansera nivån av surrealism och kontrast.

Posted by Hanna Stolpe

Läs mer

26 april 2018

Chan(n)el nr°5 for Androids

In Sweden 54% object to a connected device monitoring their activities even if it makes their lives easier. That’s 11% higher than the global percentage*. It means the majority of people in Sweden prefer to get lost on the road than to let a navigation app monitor them. Growing news coverage of data misuse do not predict a decrease in those percentages soon.

Posted by Thierry Mortier

Läs mer

Visar 1-5 av 15. Nästa ›