2025-11-19
En unik rapport för insiktsdrivna beslut och ett måste för alla som vill hålla koll på det senaste inom streamingmarknaden.
Den svenska streamingmarknaden har genomgått en revolution under det senaste decenniet. Nya tjänster har etablerats i takt med förändrade mediebeteenden, och idag är streaming en självklar del av vardagen för miljontals svenskar.
Kampen om tittarnas uppmärksamhet, lojalitet och prenumerationer är intensiv. För att särskilja sig satsar aktörerna på exklusivt innehåll, innovativa tekniska lösningar, förbättrade användarupplevelser och flexibla prismodeller. Men hur skiljer sig egentligen streamingpreferenserna hos konsumenterna?
Baserad på färska data från ORVESTO Konsument samt analysmodeller som CrossMedia modell, Life Values och Day in LIfe erbjuder rapporten en djupgående nulägesanalys av det svenska streaminglandskapet.
Du får insikter om svenskarnas vanor, attityder, värderingar och preferenser – med särskilt fokus på de största aktörerna på marknaden. Vi analyserar dessutom beteenden utifrån olika generationer, vilket ger dig en unik förståelse för hur plattformsval, innehållspreferenser och konsumtionsmönster skiljer sig mellan åldersgrupper.
Rapporten innehåller detaljerade insikter kring dessa ämnen:
Allt detta och mycket mer i rapporten Den svenska streamingmarknaden 2025!
För dig som vill fatta välgrundade datadrivna beslut, skapa relevant kommunikation och utveckla tjänster som verkligen träffar rätt.
Vill du beställa rapporten? Hör av dig till oss!
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy