2024-09-17
I ORVESTO Näringsliv tillfrågas de som är aktiva på den svenska arbetsmarknaden om allt som rör det egna yrkeslivet och lite till.
Den yrkesarbetande befolkningens mediekonsumtion är central i undersökningen: vi kartlägger allt från läsning av dagspress och branschpress till beteendet på olika digitala plattformar och i sociala medier.
I denna rapport redovisar vi räckvidder för tidningar (papper/e-tidning) och digitala räckvidder för de titlar som har valt att vara med i respektive mätning.
ORVESTO Näringsliv innehåller ännu mer än så. Utöver bransch, befattning och ledningsställning, vet vi bl.a. vilka som fattar beslut och inom vilka områden, vad som är viktigt att tänka på som arbetsgivare, vilken relation medlemmar har till (och med) sitt fackförbund, vilka informationskanaler som är viktiga i tjänsten, och vilka som används.
Läs mer om ORVESTO Näringsliv på www.kantarsifo.se/orvesto-naringsliv eller kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.
ORVESTO Näringsliv 2024 genomfördes under perioden 27 mars – 14 maj 2024.
Totalt har 11 281 personer deltagit, som representerar en population om drygt 5 miljoner yrkesverksamma människor i åldrarna 21–65 år och med en taxerad förvärvsinkomst på minst 100 000 kr per år. Samtliga respondenter har svarat på undersökningen digitalt.
Läs vårt blogginlägg om hur du optimerar din kommunikation till B2B-målgrupper.