You are here

2023-06-15

ORVESTO Konsument 2023:1

Idag den 15 juni lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2023:1.

Undersökningen genomfördes under perioden 1 januari - 30 april och totalt deltog 15 086 personer i mätningen. I denna rapport redovisas räckvidder för tryckta medier och deras digitala utgåvor samt sociala medier.

I analysverktyget Sesame finns som vanligt medieräckvidder för följande mediekategorier:

  • Dagspspress/lokala tidningar
  • Tidskrifter
  • lnternetsajter (sajter/sektioner/nätverk)
  • TV/play
  • Radio
  • Poddar
  • Tjänster för digitala utgåvor (ex Storytel, Readly)
  • Streamad musik
  • Sociala medier
  • Bio
  • ODR & ADR
  • Utomhusreklam

Utöver medieinformationen innehåller databasen en stor mängd variabler av målgruppskaraktär, bl.a. intressen, värderingar, aktiviteter, varumärkeskännedom och -användning samt andra kommersiellt intressanta parametrar som beskriver den svenska befolkningens konsumtionsmönster, livsstil och mediekonsumtion. Allt du behöver veta för att förstå målgrupper och hur du kan nå dem.

Vad innebär varumärkets totala räckvidd?

Ett varumärkes totala räckvidd visar hur många människor som varumärket når i de egna kanalerna, både digitala och print. Printräckvidderna kommer från ORVESTO Konsument; de digitala räckvidderna från en passiv mätning av 20 000 individers surfbeteende på mobil, appar och desktop. Samtliga individer har rekryterats till vår dedikerade panel efter sitt deltagande i ORVESTO Konsument.

Kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.

Insikter från undersökningen delas på vår blogg.