Seminarium

Ekologisk hållbarhet och kommunikation - insikter för framtidens varumärkesstrategier

Ett seminarium om hur du kan ta strategiska beslut i din marknadskommunikation i frågan om miljö och klimat

Ekologisk hållbarhet och kommunikation - insikter för framtidens varumärkesstrategier

Del 1 i en serie av seminarier om ekologisk hållbarhet för framtidens organisationer

Frågan om miljö och klimat har under året 2019 satts högst på mediernas agenda. De flesta håller med om problematiken och vill göra skillnad, men få har vägen framåt klar för sig.

Därför välkomnar vi dig till första frukostseminariet i en serie på temat ekologisk hållbarhet för framtidens organisationer. Denna gången diskuterar vi:
- Mediernas kraft att påverka, och hur vi kan ta medvetna strategiska beslut i vår egen organisation och marknadskommunikation baserat på insikter och semiotisk analys. 
- Hur kommunikation signalerar värden och ideologier och hur dessa bättre kan stämma överens med organisationens värdegrund och varumärkesidentitet. 

Seminariet är på svenska och presenteras av experter inom semiotisk, sensorisk och digital strategi. Även experter inom innovation, förändringsarbete, brand equity och övrig research finns med på plats.

Dag: Onsdag 4 september 2019
Tid: kl. 09.00 - 10.00 (frukost serveras från kl. 08:30).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr. 

Antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller! Seminariet är kostnadsfritt, men kom ihåg att avboka din plats vid förhinder! Vid utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms. Här du frågor om evenemanget vänligen kontakta Indira Flores eller Hanna Stolpe.

Läs även vårt senaste blogginlägg om hur du kan kommunicera mål för hållbarhet utifrån varumärkets tonalitet här!

Show Seminar: 
Yes
Share Image: 
Hållbar kommunikation
Event end date: 
Wednesday, 4 September, 2019
Event start date: 
04/09/2019