You are here

2022-06-15

ORVESTO Konsument 2022:1

Idag den 15 juni lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2022:1.

Undersökningen genomfördes under perioden 1 januari – 30 april och totalt deltog 12 897 personer i mätningen. I denna rapport redovisas räckvidder för tryckta medier och deras digitala utgåvor samt sociala medier.

I analysverktyget Sesame finns som vanligt medieräckvidder för följande mediekategorier:

  • Dagspress/lokala tidningar                                                    
  • Tidskrifter
  • Internetsajter (sajter/sektioner/nätverk)
  • TV/play
  • Radio
  • Poddar
  • Tjänster för digitala utgåvor (ex Storytel, Readly)
  • Streamad musik
  • Sociala Medier
  • Bio
  • ODR & ADR
  • Utomhusreklam

 

Varumärkets totala räckvidd

När vi analyserar mediernas varumärken tittar vi alltid på varumärkets totala räckvidd, dvs både print och digitalt1. Efter några år djupt påverkade av pandemin tycks även medievärlden börja landa i ett nytt normalläge. Vi ser en övergripande trend där printdelen av räckvidderna återgår till de nivåer vi redovisade före pandemin, samtidigt som det blir tydligt att vår alltmer digitala vardag genererar en digital kompensation för ett antal varumärken, något som gäller både för magasin och lokala medier.  

Nyheter och insikter från undersökningen hittar du här 

Kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.