You are here

2023-10-18

Finding the Future: Food Trends report

Nu har Kantar släppt en ny rapport i vår trendserie och denna gång handlar det om trender inom mat!

Kantars Dx Analytics tillämpar AI och analys på digital sökdata för att identifiera nya trender och insikter. Rikedomen i sökdata ger oss både en bredd och ett djup i insikterna och vi vet att sök har en tydlig koppling till efterfrågan.

Sökdata är en ofta underutnyttjad, och underskattad, datakälla för insikts- och trendarbete med enorm potential att i att få svar snabbt, på flera olika marknader med ett brett perspektiv. Det möjligt för varumärken att kartlägga och identifiera framtida innovations-, tillväxt- och aktiveringsmöjligheter.

Är du nyfiken att höra mer om hur vi jobbar med sökdata och teknik och hur vi har hjälpt företag, hör av dig till oss för ett samtal och en demo.

Mika Fischerström

Head of Analytics

072-310 44 50

Med 20 års erfarenhet av att hjälpa kunder i London och Sverige med försäljningsmodellering, market mix modelling och andra analyser för att förstå hur de mer effektivt kan använda sina marknadsinsatser för att bygga varumärke och driva affären.