You are here

2017-10-04

Nya Mediafacts gör medieplaneringen mer effektiv!

Nu lanserar vi Mediafacts, en onlineplattform med aktuell och kontrollerad fakta för över 1 200 svenska digitala- och printmedier.

Mediafacts bygger på data från Kantar Sifo,TS och comScore, fokus är på räckvidder, upplagor, webbstatistik, målgrupper och prisinformation. Genom ett samarbete med Kalin Setterberg/Marathon har vi tillgång till digitala priser och tillhörande tekniska specifikationer. 

Mediafacts innehåller transparent, kontrollerad och aktuell fakta, inklusive totalräckvidd för varumärken. Medieplanering och säljmöten blir enklare och effektivare med möjlighet till målgruppskörningar, räckviddsanalys för hela varumärket och målgruppsprofiler på print och digitala medier.

Delar av innehållet i Mediafacts:

Målgruppskörningar, tex:
• Vilka sajter och tidningar har störst räckvidd bland unga kvinnor i stockholmsregionen?
• Hur många läsare har mina kanaler i olika regioner?
• Vilka tidskrifter och sajter finns inom exempelvis kategorin Hem och trädgård och vilken räckvidd har de?

Räckvidder, upplagor och hushållstäckning
• Möjlighet att se räckvidder, upplagor och hushållstäckning för hela varumärket.
• Räckvidder för samtliga kanaler som mäts i Orvesto, print såväl som digitala

Medieprofiler
• Profiler på enskilda kanaler (dagspress, tidskrift, digitalt) och hela varumärket.
• Sociodemografi
• Intressen
• Penningutlägg
• De största annonsörerna
• Enkelt att skapa uppdaterat säljmaterial

Relevant, enkelt och tillgängligt. Välkommen till Mediafacts!

Fram till 3 november kan du testa Mediafacts kostnadsfritt!klicka här!. Ange din mailadress och klicka sedan på "Logga in".

Vill du veta mer kontakta: 
Helena Bodén - 070-769 15 96
Markus Klofelt - 070-252 08 71
 

Share Image: 
Kantar Sifo mediafacts_top.jpg