Seminarium

Bygg varumärket med emotionell styrka

Ett seminarium om hur multisensoriska signaler kan förstärka varumärkets värden och hur din trovärdighet kan skadas av att du inte signalerar värden som motsvarar målgruppens uppfattning av dig och ditt erbjudande.

Bygg varumärket med emotionell styrka

Allt kommunicerar, och med den ökade digitaliseringen är kontaktytorna fler än någonsin. För att bygga ett starkare, tydligare och långsiktigt mer trovärdigt varumärke krävs insikt i vad ni kommunicerar genom alla era kontaktytor. Vilka värden signalerar ni? Vilka känslor talar ni till? Möter ni er målgrupps emotionella behov?

Vi ser hur varumärkesstrategi och marknadsföring med multisensoriska inslag får en alltmer betydande roll när kommunikationsvägarna blir allt fler. Marknaden drivs av känslobaserad uppmärksamhet och ett högt behov av autenticitet. För varumärken innebär det att behovet av en sammanhållen tydlighet ökar. Vi måste börja behandla sinnesintryck från doft, smak och känsel på samma sätt som det vi ser och hör.

Sensemiotics är Kantar Sifos nylanserade affärsområde för ett holistiskt perspektiv på marknadens nya kommunikationsbehov genom forskning, insiktsarbete och konsultation utifrån semiotisk, sensorisk och digital strategi.

Välkommen på ett inspirerande frukostseminarium hos oss på Kantar Sifo där vi kommer att visa en mängd exempel på hur multisensoriska signaler kan förstärka varumärkets värden konsekvent över alla kontaktytor, och hur din trovärdighet kan skadas av att du inte signalerar värden som motsvarar målgruppens uppfattning av dig och ditt erbjudande.


Stockholm
Dag: Onsdag 25 april 2018
Tid: kl. 08:30 - 09:30 (frukost serveras från kl. 08:00).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr.

Göteborg
Dag: Torsdag 26 april 2018
Tid: kl. 08:30 - 09:30 (frukost serveras från kl. 08:00).
Plats: Biopalatset, Kungstorget 2.

Välkommen!

Seminariet kommer att hållas på både svenska och engelska. Antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller!

Seminariet är kostnadsfritt, men kom ihåg att avboka din plats vid förhinder! Vid utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms. Här du frågor om evenemanget vänligen kontakta Indira Flores eller Karin Sandelin.

Sensemiotics är Martin Ljungdahl Eriksson, Ljudstrateg; Hanna Stolpe, Semiotiker; Karin Sandelin, Semiotiker och Thierry Mortier, Semiotiker. Läs mer om oss här.

Frida Wentzel

Marketing Director

0702-405534

Show Seminar: 
Yes
Share Image: 
Bygg varumärket med emotionell styrka
Event end date: 
Wednesday, 25 April, 2018
Event start date: 
25-26/04/2018