Concept e-valuate

Identifiera de vinnande idéerna! Endast en idé av tio är framgångsrik och därför blir ett av de allra viktigaste stegen i en innovationsprocess att identifiera de vinnande koncepten. Felaktiga beslut kan dessutom bli mycket kostsamma historier. Vi har verktyg och modeller som hjälper företag att identifiera och värdera idéer och koncept – såväl idag som inför framtiden.

Vår referensdatabas visar att det finns ett negativt samband mellan köpintention och huruvida ny och annorlunda en produkt eller tjänst upplevs, vilket gör att det finns en risk att de förkastar idén just på grund av att den är ny. Därför rekryterar vi så kallade "early adopters". Det är konsumenter som ligger före kategoritrender och som är benägna att uppskatta innovationer. 
Att identifiera vinnande koncept blir en utlösande faktor för stora investeringar i produkter och förpackningar. Genom att testa idéer och koncept på konsumenten innan, hjälper vi företag att upptäcka banbrytande idéer som på sikt leder till stora framgångar och konkret affärsnytta. 

Share Image: