Mystery Shopping

Kunder i dag interagerar med företag genom många olika beröringspunkter, vid olika tider och vid olika tillfällen. I varje situation finns det olika behov och olika förväntningar. Sammantaget utgör detta kundens upplevelse. Svaret på hur ni lever och levererar ert varumärke.

Mystery Shopping är ett fantastiskt sätt att ta reda på hur kunder upplever relationen med ert företag eller organisation, oavsett om det handlar om butiker, verkstäder, telefonkundtjänst eller andra kontaktytor. Medan traditionella undersökningar fångar upp de stora dragen kan Mystery Shopping mäta väldigt konkreta upplevelser i det som brukar kallas "sanningens ögonblick". På det sättet får man skarpa underlag för kvalitetsarbete och förbättringsprocesser, vilket i sin tur leder till gladare kunder, nöjdare medarbetare och ökade snittköp.
Man kan göra på olika sätt, antingen rekryterar vi verkliga kunder för de aktuella situationerna, eller så använder vi "agenter" eller annan personal som är tränade för att göra mer dynamiska observationer. Oavsett vilken metod man väljer så hjälper TNS Sifo till med rekryteringen av dessa personer. Vi har både tillgång till en riksrepresentativ panel med över 100.000 konsumenter, och en fast organisation med intervjuare spridda över landet. 

Share Image: