Anmäl dig nu

8 november 2019 08:00-09:30Kantar Sifo

Opinionsbildning i det nya medielandskapet

Per Söderpalm, affärsområdeschef på Kantar Sifo, och Klara Riddermark, marknadschef på All Ears, berättar om den snabbt ökade betydelsen av talmedier, så som Podcast och YouTube. 

Vi förklarar hur opinionsbildning fungerar i dessa kanaler, vilka budskap som passar till respektive plattform och vad du kan göra för att nå igenom mediabruset. 

Syftet med seminariet är att hjälpa dig navigera bland de nya talmedierna. 

Som underlag för seminariet utgår vi ifrån Kantar Sifos analyser av det politiska samtalet i olika kanaler samt All Ears kompetens inom talmedia och mediebevakning.

 

Detta får du med dig: 

    ✔️Diskussion kring Mediemätaren om det politiska samtalet i media 

    ✔️ Konkreta tips för hur du bör jobba med opinionsbildning i podcasts
    ✔️ God frukost, färskt kaffe och chans att ställa massor med frågor

 

Frukostseminariet arrangeras av All Ears och Kantar Sifo och vänder sig till dig som jobbar med press, pr och kommunikation.

Antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller! :)

                  Schema

                  08:00

                  Checka in

                  08:30

                  Föreläsning

                  Opinionsbildning i det nya medielandskapet


                  Read more
                  09:30

                  Mingel!

                  Stanna gärna kvar och mingla och ställ frågor! 

                  Read more

                  Allt du behöver veta

                  Frukostseminariet är kostnadsfritt och endast för inbjudna. Hör av dig till klara@allears.ai om du vill ta med en kollega. 

                  Vi huserar i Kantar Sifos kontorslokaler på Vasagatan 11 vid Centralstation. Seminariet är kostnadsfritt, men kom ihåg att avboka din plats vid förhinder!

                  Anmäl dig nu

                  Talare

                  Per Söderpalm
                  Kantar Sifo

                  Per Söderpalm jobbar som affärsområdeschef på Kantar Sifo, Sveriges ledande marknadsundersökningsföretag.

                  Läs mer

                  Klara Riddermark
                  All Ears

                  Klara Riddermark jobbar som marketing manager på mediebevakningstjänsten All Ears. 

                  Läs mer

                  Organiserat av

                  All Ears

                  All Ears är en unik mediebevakningstjänst för talad media, som TV, radio, poddar och Youtube. Dagens Industri döpte oss kärnfullt till »Google för ljud« eftersom vi är först ut med att göra talad media sökbar.

                  Kantar Sifo

                  Kantar Sifo ett av världens ledande företag vad gäller insikter, analyser och konsulttjänster.