Sociala mediers påverkan ökar, det vet redan du som arbetar med opinionsbildning. Det är en avgörande förutsättning – men vilka är framgångsfaktorerna för att lyckas?
Vi har analyserat spridningen av hundratusentals tweets och inlägg på Facebook, hur redaktionella artiklar påverkar, vem som agerar och med vilka. Vad funkar, vad funkar inte och hur kan en opinionsbildare hitta lärdomarna i enorma mängder sociala inlägg?
Ni får databaserade insikter och en hjälpreda i hur man bäst använder big data och AI i en analys:
Välkommen till ett seminarium där Per Söderpalm, affärsområdeschef, och Ulla von Lochow, dataanalytiker, utgår från AI-driven medie- och omvärldsanalys baserad på riktigt stora datamängder. Analysen vi gör i Mediemätaren, för SR Ekot, bygger på 1,5 miljoner inlägg och delade artiklar.
Dag: Tisdag 18 september 2018
Tid: kl. 09.00 - 10.00 (frukost serveras från kl. 08:30).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr.
* Extra insatt seminarium! Intresset för vårt seminarium är väldigt stort. Därför lägger vi till ett nytt tillfälle!
Dag: Onsdag 26 september 2018
Tid: kl. 09.00 - 10.00 (frukost serveras från kl. 08:30).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr.
Anmäl ditt intresse till seminariet genom att maila till Sonja von Lochow!