You are here

Kundnöjdhet ger inga garantier

Idag ser vi att kundnöjdhet inte ger några garantier för att en kund ska stanna hos en leverantör. Vi hjälper er att komma med konkreta åtgärder för att stärka era kundrelationer och prioritera förbättringsområden.

Vill du veta mer om våra kundundersökningar, kontakta oss så berättar vi mer!

Felaktig e-postadress
Ett oväntat fel har inträffat

Tack för din kontaktförfrågan.Vi återkommer till dig inom kort. 

Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo. 
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy

Kundundersökningar

Kundnöjdhet har varit på företagsledares läppar i decennier. Men dagens samlade kunskaper om människors köpbeteenden visar att kundnöjdhet inte ger några garantier. Faktum är att många företag ser positiva trender i kundnöjdhet samtidigt som deras försäljning minskar. Kunder kan vara nöjda, men ändå välja att spendera sina pengar på annat håll.

För att förstå vad som driver försäljning måste fokus i stället flyttas till den samlade relationen med kunderna. I grund och botten handlar det om preferens – att kunderna föredrar er framför era konkurrenter.

Drivkrafterna bakom starka kundrelationer är, inte oväntat, desamma som drivkrafterna bakom alla relationer: Basbehoven måste tillgodoses. Det måste finnas mervärden som ger extra krydda. Och känslomässiga behov måste tillfredsställas.

Kantar Sifo erbjuder ett kraftfullt undersöknings- och analysramverk som mäter styrkan i kundrelationer. Vi analyserar drivkrafter och hjälper er prioritera förbättringsområden som kan omvandlas till konkreta åtgärder för att stärka kundrelationerna.

Om ni idag genomför kundundersökningar (t.ex. NKI, NPS® eller liknande) och känner att ni skulle behöva modernisera dessa med mer bäring på kundrelationer och ökad försäljning, tveka inte då att kontakta oss för ett möte. Vi ska inspirera er med det senaste inom detta spännande område.

Jesper Rückertz

Senior Advisor Customer Experience, Stockholm

070-184 21 73

CXM rådgivare med 20 års erfarenhet av att stödja organisationer med kundstrategier, kundfeedbacksystem och kundresor för bättre kundupplevelser och ökad försäljning.

Niclas Landgren

Senior Advisor CX, Göteborg

070-775 29 09

Share Image: 
Show Booking Form: 
Show mobile improvement form: 
Show Send Request Form: 
Alternative header: 
Invert background: 
Contact form title: 
Idag ser vi att kundnöjdhet inte ger några garantier för att en kund ska stanna hos en leverantör. Vi hjälper er att komma med konkreta åtgärder för att stärka era kundrelationer och prioritera förbättringsområden.
Contact form text: 
Vill du veta mer om våra kundundersökningar, kontakta oss så berättar vi mer!