1 september 2019
I Mediemätaren visar vi hur det politiska samtalet i sociala medier ser ut och klimatet ökar snabbast bland de frågor som driver engagemang och skapar diskussion.
Posted by Per Söderpalm
Läs mer
24 januari 2019
Politiskt spel, känslosvall och en allt starkare röst från höger kännetecknar sociala och redaktionella medier under årets sista månader. Det visar Kantar Sifos och SR Ekots Mediemätare för oktober till december 2018. Vilka lärdomar kan du göra av det, i ert eget mediearbete?
Posted by Ulla von Lochow
Läs mer
7 september 2018
Samtalet i sociala medier inför valet hämtar till stor del sin energi i artiklar som publicerats i redaktionella medier. Det är krönikor, ledare och nyhetsartiklar med tydliga vinklar som engagerar (läs: upprör, förfärar, förargar). I vårt samarbete med Ekot inför valet, Mediemätaren, ser vi att de medier som dominerar samtalet är Expressen och Aftonbladet. Tillsammans står de för så mycket som 40 procent av engagemanget.
Posted by Per Söderpalm
Läs mer
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy